Lions Flyg- & Motordag 2016

Lions Flyg- & Motordag, Vallentuna flygfält 4 september 2016

Lions Flyg- och Motordag, nu tillbaka efter kort uppehåll!

Inne på sitt 3:e årtionde (21:a gången) och med utökat innehåll så nu en dag för hela familjen d.v.s. en riktig familjefest i samarbete med VAF, Vallentuna Aviatörförening.

•  De stora tilldragelserna är alla veteranfordon, bilar, mc, lastbilar, traktorer.., ja en massa fordonsklubbar som kommer visa upp sig
  • ”Bosse Bildoktorn” kommer att berätta och skriva historia om fordon & bilar på plats och konsten att hålla liv i dessa olika intressanta fordon. Missa inte detta!
  • Flygplan kommer att visas; gamla som, nya, med sina intressanta och ibland märkliga historier!
  • VAF:s egen DC3:a med hemmaplan här på Vallentuna Flygfält och många fler.
  • Helikoptrar av olika slag; Polis, Ambulans, Militär, Räddning med flera samt helikopterrundflyg med tillfälle att se sin byggd från ovan.
  • Knallemarknad, marknadsstånd, möjlighet till förtäring…” hemvärnsgubbar med koktält och ärtsoppa! Äventyr för barnen

Hitta hit:
Närmaste busshållplats är Lindönäs. För att komma hit kan du åka buss 524 från Upplands Väsby station eller från Vallentuna station. Gå till sl.se för att söka efter tider.

Entrékostnad:
Betala gärna med jämna pengar

• 150 kr vuxen
  • 100 kr ungdom
  • 20 kr parkering

Kom och besök oss! Gör just denna dag till Er familjefest!

Hjälp oss Lions att göra detta till en oförglömlig succé och till stort nöje och med känslan att bidra till att hjälpa andra, sina medmänniskor i stort behov. Vinsten går oavkortat utan mellanhänder till behövande via Lions hjälpinsatser. Se och lär mera i Lions utställning på Flyg & Motordagen.

Varför inte kanske se på möjligheten att bli medlem?

Vi uppdaterar sidan löpande med information om nya aktiviteter

Varmt välkomna till Vallentunas största familjefest!

Lions Club Vallentuna & Vallentuna Aviatörförening