Om Lions Club Vallentuna

Lions Club Vallentuna grundades den 5 mars 1969 och är klubb nr 439 i multipeldistrikt 101-U. Vi sammanträder normalt första måndagen varje månad kl. 19:00 på Träffpunkten, Allévägen 10, Vallentuna. Se karta nedan eller via denna länk.

Ladda ner vår möteskalender för verksamhetsåret 2016/2017 LC Vallentuna möteskalender 2016/2017

Läs gärna vidare om vår Historik, Syfte och Etik samt hur du kan stödja oss. Vad vi ordnar för hjälpverksamhet och aktiviteter kan du läsa mer om här.

Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss – kontaktuppgifter hittar du under sidan Kontakt.

Om Lions Club International

Lions Clubs International är en av världens största frivilligorganisationer med en sammanslutning av klubbar som genom aktiva insatser stödjer och hjälper människor och främjar freden i världen. Lions tar inte ställning i politiska och religiösa frågor men fördömer våld och förtryck i alla dess former. Lions ansluter sig till FN´s deklaration om de mänskliga rättigheterna.

Lions Clubs International har idag nära 1,4 miljoner manliga och kvinnliga medlemmar i 46 000 klubbar organiserade i 194 länder och geografiska områden. I Sverige finns 15 000 medlemmar organiserade i 550 klubbar.

Läs mer om Lions Club International på deras officiella hemsida.