Lions bakluckeloppis på Vallentuna Flygfält – 23 maj och 30 maj!

Lions Bakluckeloppis på Vallentuna Flygfält är det självklara valet för dig som vill sälja på loppis och samtidigt bidra till Lions verksamhet med omtanke för de mer behövande i vårt samhälle. Stuva bilen full och kom till Flygfältet i Vallentuna. Dyk bara upp – vi har ingen förbokning av platser. Du säljer vid din bil – på ett bord eller kanske direkt ur bakluckan. Priset är 170 kr för vanlig plats med personbil. På Drive-in-Loppis står du vid din bil och säljer från ett bord eller kanske direkt ur bakluckan. Vill du hyra bord på plats så kostar det 100 kr.

Bra att veta för att sälja på loppisen

• Loppisen är öppen två lördagar, 23 maj och 30 maj kl. 10:00 – 14:00
  • Ingen förbokning av platser. Det är bara att dyka upp.
  • Insläpp för säljare från kl. 9:00 – så kom när du är redo.

När du kommer till Vallentuna Flygfält, följ skyltar på området och håll utkik efter oss i gula Lionsvästar. Om det är många säljare som kommer samtidigt får man köa ett litet tag. Det är jättebra om du kan ha jämna pengar redo till säljavgiften, så får alla sin plats så snabbt som möjligt.

Vi hänvisar er in på säljplatser vartefter ni anländer till loppisen. Man kan inte ”paxa” eller vänta in någon särskild plats. Man kan alltid åka från loppisen vilken tid man vill på dagen, från vilken plats som helst. Vi hjälper till att lotsa er ut, om ni vill det.

När du fått din plats är det bara att börja plocka upp dina prylar i ditt eget tempo. Somliga loppisentusiaster är nyfikna på dina grejor redan när du packar upp – avgör själv när du vill börja sälja.

På flygfältet finns korv och kaffe till försäljning och det finns tillgång till toaletter, även handikapptoalett.

Förhållningsregler

Loppisplatserna är till för privatpersoner som rensat hemma och vill sälja sina begagnade prylar. På dessa platser får man inte sälja mat, dryck, varupartier av nya prylar, vapen, levande djur eller något som är olagligt eller kan väcka anstöt.

• När du anländer till loppisen kommer du att få en blankett, där du ska fylla i namn, adress, telefonnummer och personnummer. Detta krävs för att få sälja på loppis, enligt Lagen om Torg- och marknadshandel.
  • Ett fordon per plats – Oavsett om du har köpt vanlig eller stor plats, gäller ett fordon per plats. Man får inte köra in med fler fordon på området än det antal platser man betalar för.
  • När dagen är slut städar du din plats och tar med dig dina sopor och osålda prylar från loppisen. Det är inte tillåtet att lämna kvar några sopor eller prylar på området. För kvarlämnade sopor/prylar debiteras en sophanteringsavgift om 500 kr.

Priser

• Vanlig plats – 170 kr
    passar för en personbil (EJ SKÅPBIL), ca 3 meter bred. För den vanliga loppis säljaren, du som säljer prylarna du städat ut därhemma.
  • Stor plats – 250 kr
    För dig som säljer begagnade prylar och har skåpbil/minibuss/van eller bil+släp (du kopplar loss ditt släp och har det bredvid bilen). Dessa platser är ca. 6 meter breda. (Liten ”Caddy” räknar vi som personbil.)
  • Marknadsbord – 100 kr
    marknadsbord med tak, finns att hyra på plats
Rulla till toppen