LC Vallentuna Stipendieutdelning 2017

På Lucia, 13 december, i Vallentuna Kyrka delade Birgitta och Liselotte från Lions Club Vallentuna traditionsenligt ut årets stipendier.

Fritidsledarstipendiet

Sandra Eriksson, Ulrika Skarin och Rebecca Nilsson Young, Korpen Vallentuna, tilldelades Fritidsledarstipendiet för sitt initiativ, engagemang och arbete för att skapa en arena för nyanlända invandrarkvinnor att mötas och delta i hälsofrämjande aktiviteter. Med på bilden är också en deltagare från aktiviteterna.

2017_fritidsstipendiat_korpen

Kulturstipendiet

Kjell Lövbom tilldelas Kulturstipendiet för sitt engagemang och arbete med jazzklubben Janos, Jazzklubb Nordost. Kjell främjar en betydande jazzscen i Vallentuna och skapar möjlighet att höra levande jazzmusik av hög kvalitet.

2017_kulturstipendiat_kjell_lovbom

Musikstipendiet

Theo Monpouet, elev på Vallentuna Kulturskola, tilldelades Musikstipendiet för han utvecklats till en musikant med stor genrebredd och hög teknisk färdighet på sitt huvudinstrument klarinett.

2017_musikstipendiat_theo_monpouet

Stort GRATTIS till alla stipendiater och tack för Ert arbete och engagemang.