LC Vallentuna gratulerar 2016 års stipendiater!

LC Vallentuna gratulerar 2016 års stipendiater!

På måndagskvällen delade LC Vallentuna traditionsenligt ut årets stipendier i samband med Kulturskolans Luciafirande i kyrkan.

Kulturstipendium – Sigrid Ingela Blom

Sigrid Ingela Blom tilldelas Kulturstipendiet för sitt mångåriga konstnärliga skapande inom områdena måleri, metall samt musik.

lc_vallentuna_kulturstipendium_2016_sigrid_ingela_blom

Fritidsledarstipendium – Joel Cummings

Joel Cummings tilldelas fritidsledarstipendiet för sitt engagemang och initiativ till bildandet av Vallentuna Rangers Hockeyförening. I sin roll som ordförande och tränare verkar han för att klubbens värdegrund är basen i verksamheten.

lc_vallentuna_fritidsledarstipendium_2016_joel_cummings

Musikstipendium – Kulturskolans Violaensemble

Kulturskolans Violaensemble tilldelas Musikstipendiet som unga entusiastiska instrumentalister som tillsammans bildar en stabil och drivande grupp musiker. Förutom egna konserter medverkar de också i andra orkestrar vid olika konserter och sammankomster.

lc_vallentuna_musikstipendium_2016_violaensemble

Clara Nordqvist – Frida Danwihl – Madeleine White – Rebecca Wahlin – Sofia Walde

lc_vallentuna_musikstipendium_2016_violaensemble_clara_nordqvist

lc_vallentuna_musikstipendium_2016_violaensemble_frida_danwihl